fredag 4 april 2008

Topptipset 5 april

Helgens matcher ser ruggigt svåra ut på förhand. Om jag så kör med sju helgarderingar och en halv är det tveksamt om den skulle gå in. Provar med spik på Blackburn, Chelsea och Newcastle.

Djurgården-Malmö FF 1
Djurgården vann senast på bortaplan mot Norrköping och MFF klarade oavgjort mot götet hemma. Skulle nästan vilja helgardera men spikar jag blir det etta.

Aston Villa-Bolton 2
Lika svår är denna. AV har inte vunnit på fem matcher medan Bolton höll på att skrälla senast och ledde med 2-0 mot Arsenal i halvtid. Säker etta eller helgardering? Bolton ligger strax under strecket och måste vinna så jag blir absolut inte förvånad om de gör det.

Blackburn-Tottenham 1
Funderar på att spika ettan här. Tottenham blev överkörda av Newcastle på hemmaplan senast med 1-4 och vinner de inte hemma så hur ska de vinna borta? Kan bli vad som helst men jag kör på ettan.

Fulham-Sunderland 2
Helgardering. Alla tror Fulham ska vinna men jag är inte helt övertygad. Sunderland har två raka vinster och sju poäng ner till strecket så frågan är hur mycket de anstränger sig? Fulham är kassa men har motivation.

Mancester C-Chelsea 2
Vill ju gärna att Svennis vinner men hur ska de klara av Chelsea? Jag chansspikar för att få ner kostnaden.

Newcastle-Reading 1
Spikar ettan. Newcastle är tillsammans med Coventry hopplösa att tippa. När jag spelar dem förlorar de och när jag tror de ska förlora vinner de. Nu körde de över Tottenham med 1-4 på bortaplan senast och jag förlitar mig på att formen och självförtroendet sitter i fortfarande. Reading är dessutom svaga på bortaplan 1-3-11

Wigan-Birmingham x
Svår match. Har feeling för att det blir kryss här men garderar med etta. Skulle dock inte förvåna om bortalaget skräller. De vann senast med 3-1 men är svaga på bortaplan 2-3-11. Bägge lagen ligger strax över strecket så det lär finnas motivation.

Plymouth-Charlton 1
Ännu en svår match som kan gå hur som helst. Jag löser det hela genom att helgardera. Bägge ligger precis under kvalstrecket.

Budgetraden:
1
1-2
1
1-2
2
1
1-x
1-2
Antal rader: 16 r

Min rad:
1
1x2
1
1x2
2
1
1-x
1x2
Antal rader: 54 r

Drömraden:
1x
1x2
1x
1x2
2
1
1x
1x2

Antal rader: 216 r

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar