lördag 17 maj 2008

Topptipset 17 maj

Kupongen ser misstänkt lätt ut. Risk för låg utdelning....om det nu inte blir några praktknallar. Antingen kör du på många spikar eller så tar du en rövare och garderar "säkra" matcher. Välj själv. Jag tänker i alla fall gå kort och försöka sätta åttan på ett minisystem.

Portsmouth-Cardiff 1
FA-cupen. Portsmouth har fyra förluster på fem senaste och gör inga mål. Helgardering eller 1-2 om du vill gå kort.

Falkenberg-IFK Göteborg 2
Falkenberg ska visst vara bra hemma men jag spikar IFK. Vill du ha storutdelning sätt dit en gardering.

Sirius-Djurgården 2
Djurgården är inget att lita på men man vann senast med 9-0 mot Råslätt. Jag spikar och hoppas pojkarna sköter sig idag. 0-3 el 0-4.

Väsby Utd-Örgryte 2
Börjar med tvåan men en gardering är möjlig. Väsby har vunnit två senaste.

AIK-Landskrona 1
Spikar ettan utan större tvekan. AIK har fyra raka segrar och jag hoppas sviten förlängs. Gardera om du vill ha storutdelning.

Degerfors-Jönköping 1
Två lag jag inte kan mycket om. Degerfors vann med 4-0 senast mot Hässleholm. Helgardering eller spika ettan.

Gröndal-GIF Sundsvall 1
Jag litar inte på Giffarna för fem öre. De vinner aldrig borta. Gröndal topplag i sin division. 1-2 eller helgardering.

Kalmar FF-Brommapojkarna 1
Spikar ettan utan större tvekan. Brommapojkarna vann visserligen senast men om inte Kalmar FF vinner här ska jag vandra i kalsonger och strumpor från tågstation till stadsparken i Luleå (fingrarna i kors bakom ryggen) med en skylt kring halsen "Topptipsarn kan inte tippa", och ni är alla inbjudna att komma och se på.

Drömraden:
1x2
x2
2
1x2
1
1x2
1x2
1

Antal rader: 162 r

Mellanraden:
1-2
2
2
x2
1
1x2
12
1

Antal rader: 24 r

Budgetraden: (lämna in tio gånger)

1x2
2
2
1x2
1
1
1
1

Antal rader: 9 r

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar