tisdag 3 februari 2009

Topptipset 7 februari

En förhandstitt på lördagens matcher som jag kanske uppdaterar sent. Senaste topptipset var supersvårt med sex kryss. Lustigt nog fick jag in fyra av kryssen, bl a på Arsenal som jag inte litade på. Topptipsarn kan ni lita på som ni vet. Veckans matcher ser lika svåra ut så gardera!

Chelsea-Hull 1 Resultat:x
Börjar med att gå ut hårt redan från början och spikar ettan. Hull har dålig form och är svaga på bortaplan.

Blackburn-Aston Villa x Resultat:2
Riktigt klurig match då bägge lagen har bra form. Inga förluster på fem senaste men Blackburn spelar mycket oavgjorda nu. Kryss igen? Helgardera. Uppdatering: Såg att AV har 9-0-2 i bortastatistik så jag börjar med tvåan men sätter dit krysset.

Everton-Bolton 2
Resultat:1
Lustig statistik. Everton på dekis med två vinster, två oavgjorda och sen förlust, medan Bolton är på uppgång med tre förluster, en oavgjord och vann senast. Helgardera. Uppdatering: Everton har bara tre hemmavinster på tolv matcher men vann i cupen mot Liverpool. Alla tidningar har 10-0-0 på Everton. Bolton saknar Elmander så jag garderar upp.

Sunderland-Stoke x
Resultat:1
Svår match. Stoke är dåliga borta men Sunderland har inte heller någon vidare form. Skulle inte förvåna om det blev kryss. Helgardera. Uppdatering: Stoke 0-3-9 borta så jag provar 1x

West Bromwich-Newcastle 1x
Resultat:2
Svår match igen. Newcastle har tappat sin fine målvakt Given (han är given i mål) och känns som svaga. Tror lite mer på West Bromwich. Kanske kryss. Uppdatering: WB ligger två poäng under strecket och måste vinna. Fyra raka matcher utan förlust innan senaste 0-5 mot Man U. Newcastle 1-4-7 borta.

Wigan-Fulham 1x
Resultat:x
Wigan klarade oavgjort borta mot Aston Villa, starkt! Fulham vann senast men är svagare borta. 1x

Birmingham-Burnley 1x
Resultat:x
Åter en svår match med två lag som inte har någon vidare form. Burnley tre raka förluster på bortaplan. Uppdatering: Birmingham har 10-2-3 hemma och tidningarna har 10-0-0.

Swansea-Ipswich 1x
Resultat:1
Bägge lagen har finform utan förluster på fyra resp fem senaste. 1x

Jag ska fila på matcherna under veckan och fundera så kolla in på lördagen för senaste raden.
Har du bra tips till någon match kan du använda kommentarsfunktionen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar