lördag 18 september 2010

Topptipset 19 sep är en smålurig omgång...

Den nya regeln från och med nu: gardera ALLTID Newcastle. Förra veckan hade jag 1x på dem och då blev det 2:a. Idag spikar jag Everton och då vinner fanskapen naturligtvis på bortaplan. Från och med nu blir det 1-2 på skatorna. I övrigt skrällde AIK precis som jag misstänkte. Med tre raka förluster kom självklart en vinst när ingen trodde på det. Blackburn-Fulham kryssade precis som jag förutspådde.

Söndagens omgång ser intressant ut.

Chelsea-Blackpool 1
Spikar ettan. Drogba lär vara tillbaka. Sju matcher kvar att lösa. Ibland är fotboll enkelt.

Wigan-Manchester City x2
Svår match. Går det att lita på Man C den här gången? Chansspikar tvåan men vågar inte lova något.

Atl Madrid-Barcelona 1x2
Svår match som måste helgarderas. Barcelona stod för största skrällen i La Ligas historia senast då man fick spö av nykomlingen Hercules på hemmaplan. Detta berodde säkerligen på att man gjort sig av med Zlatan och spelarna uppenbarligen var i chock. Bortaplan nu. Dessutom har Barcelona bara vunnit en gång på åtta här tidigare. Jag helgarderar.

Hercules-Valencia 1-2
Hercules skräll senast mot Barcelona senast var fotbollsfröjd på högsta nivå. Borde spika ettan men slänger med en skrälltvåa också.

Malaga-Sevilla 1x2
Malaga petade in fem mål senast mot Zaragoza 5-3b. Jag garderar upp.

Gefle-Brommapojkarna 1x2
Bottenstrid där bägge lagen måste vinna. BP har spelat tre matcher i veckan, tre förluster. Kanske gör en AIK här och skräller då alla tror på ettan. Jag helgarderar.

Halmstad-Örebro 1-2
Svårt. Jag provar 1-2 och hoppas det räcker.

Trelleborg-Elfsborg 1-2
S. Iszhizaki och D.Avdic tillbaka för Elfsborg. Trelleborg har petat in sju mål på senaste två matcherna. 7-2-2 hemma mot Elfsborgs 2-4-5. Kan lika gärna bli etta.

Lycka till!
Topptipsarn



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar