lördag 11 december 2010

Topptipset 11 december-idag kommer jultomten

Ok, dagens matcher ser knepiga ut, men inte olösliga. Det gäller bara att tänka oortodoxt. Och snart är det jul också. Själv har jag önskat mig en ny tresidig tärning då min nuvarande levererar oönskade resultat lite för ofta hehee. Ok, då rullar vi tärningen...

Aston Villa-West Bromwich 2
AV inne i en svacka med tre raka förluster. TTT tror 10-0-0 och vi vet ju alla hur ofta "tipsexperterna" brukar ha rätt. WB inte ofarligt,4-1b Everton och 3-1b Newcastle. Kan mycket väl skrälla idag. En titt i tabellen visar att WB ligger ovanför AV så jag börjar med tvåan.

Everton-Wigan 1
Tre senaste mötena hemmaseger. Wigan svagt med en seger på fem senaste. Lutar mest åt ettan. Bägge lagen ligger tätt omkring strecket så det lär vara en viss motivation i a f. Men jag börjar med ettan.

Fulham-Sunderland x
Fulham har förtvivlat svårt att vinna. Man vinner ingenting på att spela oavgjort. En titt på historiken visar att det är jämnt skägg här med svag övervikt på Fulham. Sunderland visar bättre form, två segrar, två oavgjorda. Börjar med krysset och skulle mycket väl kunna tänka mig att med en pistolpipa mot skallen tömma hela sparkontot och lasta in allting på kryss.

Stoke-Blackpool 1
Intressant match. Stoke visar fin form, ingen förlust på fem senaste. Blackpool en förlust på fem men spelar ofta oavgjort. Brukar slå till när man minst anar det. Inget fel om du spikar Stoke här och inget fel om du slänger in en skrällgardering.

West Ham-Manchester City 1x2
Klurigt. MC är svårslaget, ingen förlust på fem senaste. Liten övervikt på MC. Gardera gärna.

Burnley-Leeds 1
Intressant match. Leeds sju raka utan förlust. Burnley bra hemma. Gardera.

Leicester-Doncaster 1x
Vinner Svennis idag? Doncaster en förlust på fyra senaste.

Middlesbrough-Cardiff x2
Svårtippat. M fyra raka utan vinst. Cardiff har Bothroyd skadad.

Lycka till!
Topptipsarn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar