söndag 25 december 2011

Topptipset 27 december

God jul på er alla! Topptipset går på 26-27 och ser misstänkt lätt ut. Frågan är om allt intag av julmat påverkar spelförmågan.

Liverpool-Blackburn 1
10-5-1 inbördes möten. Ska bottenlaget Blackburn kunna rubba Liverpool? Jag spikar.

Arsenal-Wolverhampton 1
5-0-0 inbördes möten. Hemmastarka Arsenal mot bortasvaga Wolves. Spikar ettan.

Bolton-Newcastle 1-2
8-0-3. Bottenlaget Bolton är ännu sämre hemma än borta. Har 17 matcher utan oavgjort. Dock visar statistiken att B brukar vinna mot Newcastle så jag slänger in en skrälletta och hoppas julmaten gjort sitt.

Manchester U-Wigan 1
6-0-0. Ska Wigan kunna rubba MU? Man klarade oavgjort mot både Liverpool och Man C nyligen. Jag spikar dock ettan.

Sunderland-Everton 1x2
4-2-4. Svår match så jag gör det enkelt och helgarderar.

West Bromwich-Manchester C 1-2
5-0-5. Alla tror tvåa. Statistiken, bortaplan och all julmat kanske kan skapa en skräll? Kul skojgardering för att få upp utdelningen.

Coventry-Bristol C 1-2
0-1-4. Klurig match som kan gå hur som helst. C har fyra raka förluster. Statistiken säger att BC brukar vinna mötena så jag slänger in en gardering.

Middlesbrough-Hull 1x2
2-1-0. Svårt igen. Flesta tidningar tror etta. H har fyra raka segrar. Helgarderar och hoppas på skräll.

Lycka till med jultipset!
Topptipsarn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar