lördag 29 december 2012

Topptipset 29 december

Dagens omgång ser svår ut. Som alltid. Efter all julmat kan man ju ge sig den på att lagen spelar tvärtemot. Jag fick ett par nya tresidiga tärningar i julklapp och det blir spännande att inviga dem. Rulla på!


Aston Villa-Wigan 1-2
Man skrällde mot Liverpool borta innan man kollapsade helt. 0-8 mot Chelsea och 0-4 mot Tottenham. Wigan har ingen vinst på fem senaste. Dags för vinst nu? Jag garderar.

Fulham-Swansea 1x2
En match som kan sluta hur som helst. Helgardera. Om jag ska våga mig på en gissning så blir det etta...men eftersom det brukar bli fel så säger vi tvåa.

Manchester U-W Bromwich 1
Säker etta som alltid. Någonstans måste man ju spika.

Norwich-Manchester C 2
Norwich är lite på dekis. Förra året blev det 1-6 här. Jag spikar igen. MC fick spö av Sunderland senast på bortaplan.

Reading-West Ham 1x
Två lag med svaga resultat. Reading har sett tätare ut i senaste matcherna.

Stoke-Southampton 1
Stoke har visat fin form. Ingen förlust hemma ännu på nio matcher. Southampton släpper in få mål. Utgår från ettan.

Bolton-Birmingham x
Ovisst. Bolton gjorde fyra mål mot Peterborough på bortaplan och förlorade ändå. Birmingham har sett hyfsat ut. Gör mycket mål. Jag skulle helst helgardera.

Burnley-Leicester 2
Svårt igen. Burnley har en förlust på fem senaste. Lester på uppgång efter fyra raka utan seger. Vinst, oavgjort, förlust, förlust, oavgjort. Dags för vinst nu? Skulle helst helgardera.

Lycka till!
Topptipsarn



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar