söndag 28 september 2008

Topptipset 28 sep

Ursäkta men jag måste bara få svära rejält, sat-n, sat-n, S A T - N! Sådärja då var det sagt och när jag nu är färdig med att dunka huvudet i tangentbordet så vet ni alla vad som komma skall. Mycket riktigt slarvade jag bort vinsten igår. Igen.
Återigen var jag helt rätt ute med klockrena analyser och allting såg bra ut när jag kollade in resultatraden. Krysset på Hammarby-Trelleborg satt som ett smäck. West Ham, Blackburn, Birmingham...match efter match trillade in...yes, yes, YES! Jag är rik, rik, R I K! Tills jag får syn på Middlesbrough-West Bromwich...men vaf-n?
Tror ni inte de skräller borta precis som jag varnade för. Som den idiot man är lyssnade jag dock på de s.k experterna på ett icke nämnt ställe där det skulle vara säker spik på hemmalaget. Nu kan jag bara hoppas att utdelningen blev 200 bagis som tröst...(satte en trippel i alla fall för en tia och fick hela 30 bagis tillbaka).

Dagens matcher ser lite småluriga ut men vi ska se om er favorittippare kan luska ut en ny sjua idag häng på!

Kalmar FF-Elfsborg 1
Toppmatch där KFF har 9-2-0 hemma och 30-11 i målskillnad. Elfsborg har visst två av sina bästa spelare borta. Lurig match men jag tänker spika ettan och hoppas den står sig.

Ljungskile-Djurgården x
Alla tror säker tvåa men jag är inte lika säker. Ljungskile har visserligen tre raka nollmatcher bakom sig men Djurgården har ju inte heller någon lysande resultatrad. Två oavgjorda och två förluster på fyra senaste. Dessutom har man bortaplan. Spika tvåan om du vill men du är inte fel ute om du garderar upp för högre utdelning. Vi får se.

Wigan-Manchester City 2
Återigen en lurig match. Många tror säker tvåa men Wigan har spelat bra. Senast vann man borta mot Ipswich med 4-1 så en gardering kanske kan löna sig.

Milan-Inter x
Högintressant match. Jag hoppas naturligtvis på Zlatan och Inter. Milan har tre raka vinster medan Inter har fyra raka vinster. Blir det kryss den här gången? Helgarderar troligen.

Roma-Atalanta 1
Roma förstörde mitt topptips häromveckan då man förlorade borta mot Genoa. Topplag och bortaplan verkar aldrig gå hand i hand verkar det som. 1-x

A.Bilbao-Getafe x
Svår match som jag väljer att helgardera. De flesta "experter" tror dock etta.

At-Madrid-Sevilla 1
8-0 på två hemmamatcher och tre raka segrar. Kan Sevilla bryta sviten? Börjar med ettan.

Valencia-Deportivo 1
Fyra segrar och en oavgjord. Provar spika ettan.

Drömraden:
1
x2
1x2
1x2
1x
1x2
1
1
Rader: 108 r

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar